.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفت‌وگوی منتشرنشده با سردار سوداگر در خصوص «بیداری اسلامی»
گفت‌وگوی منتشرنشده با سردار سوداگر در خصوص «بیداری اسلامی»

به فرمایش حضرت آقا، دیدیم که انقلاب اسلامی تا آمریکا و اروپا رفت و هزاره سوم، هزاره اجتناب‌ناپذیری است و این بیداری هر جایی را به هر طریقی دربرخواهد داشت. همین بیداری منطقه در پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بوده و کشورهای دیگر هم به این نتیجه خواهند رسید.
خبرگزاری فارس: هزاره سوم هزاره اجتناب‌ناپذیری است/بیداری ملت‌ها در همه جهان اتفاق می‌افتد

به گزارش فارس ، مطلبی که در ادامه می‌آید، آخرین گفت‌وگوی خبرنگار فارس با سردار شهید «احمد سوداگر» پیرامون «تأثیر انقلاب در بیداری اسلامی و بررسی دسیسه‌های استکبار جهانی در جلوگیری از صدور انقلاب» که متن کامل آن را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

* استکبار جهانی انقلاب ما را به دست خودش صادر کرد

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، دنیای استکبار نگران بود که این انقلاب صادر شود ولی به اعتقاد من، آنها انقلاب ما را به دست خودشان صادر کردند؛ از روز اولی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، استکبار در بوق و کرنا کرد که ملت ایران بدبخت شد؛ چرا که از دامان آمریکا و بلوک غرب خارج شد؛ لذا جامعه جهانی ایستاد تا ببیند ما کی به بدبختی می‌رسیم و چه وقت کاسه گدایی به دست می‌گیریم.

* تبلیغات ضد و نقیض استکبار از انقلاب برای جلوگیری از خیزش‌های اسلامی

در یک فضای فرهنگی و تبلیغاتی، آمریکا مدعی جهان یک قطبی بوده و خود را نژاد برتر و ملت سرآمد دنیا می‌داند در نتیجه معتقد است باید فرهنگ‌ها را یکی کرد و همه آمریکایی شوند؛ به عبارت دیگر «هر کس با ما نیست بر ماست»؛ یعنی استکبار جهانی این فضا را ایجاد کرد که ملت ایران با گرایش ایدئولوژی اسلامی بدبخت شدند چراکه آمریکا مهد قدرت و تمدن است و اینها از این مهدها خارج شدند و آخوندها ملت را از این مهدها بیرون کردند؛ از سویی دیگر آمریکا علیه نظام ما تبلیغاتی را به کار برد تا مبادا کشورهای دیگر به این سمت و سوق خیزش پیدا کرده و در ادامه با این کارها قوای مردم ایران را تضعیف کنند.

* نگاه جامعه جهانی به تحولات و مقاومت امت ایران

جامعه جهانی در طول 33 سال انقلاب اسلامی، منتظر بود تا ملت ایران دچار مشکل شود؛ آنها در فضای مجازی جمعیت میلیونی استقبال کننده از امام خمینی(ره) را دیدند. استکبار جهانی با دیدن این صحنه‌ها با خودش گفت «باید این ملت را قسمت به قسمت کنیم و برای آنان درگیری ایجاد کنیم» آنها در «گنبد» درگیری برون‌مرزی و درون مرزی ایجاد کردند، در «آمل» منافقین را فعال کردند که حماسه ششم بهمن در تاریخ ثبت شده است؛ در کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان هم درگیری ایجاد کردند و داخل کشور سازمان‌های مختلفی را شکل دادند که هر کدام سهم خواستند.

در واقع می‌خواستند مجموعه همبستگی‌ها و انقلاب را تجزیه کنند اما بعد از 20 ماه دشمن متوجه شد هیچ اتفاقی نیفتاده و مردم، انقلاب را با پست‌های مختلف لشکری و کشوری اداره می‌کنند و انقلاب در برابر نگاه حیرت زده آنها به نتیجه می‌رسید.

* راهکارهای استکبار برای سقوط انقلاب

استکبار جهانی از سر استیصال، در بررسی اجمالی متوجه شرایط روحی و روانی صدام شد که او می‌خواهد جای جمال عبدالناصر را بگیرد و از مدت‌ها قبل هم تصمیم داشته قرارداد 1975 را پاره کند. استکبار، صدام را ترغیب برای حمله به ایران می‌کند و از یک طرف دست‌نشاندگان را در باقیمانده ارتش بسیج می‌کنند لذا به اینها می‌گویند شما کودتا کنید که واقعه نوژه پیش می‌آید و به صدام هم می‌گویند آماده‌ حمله باش.

جامعه جهانی نظاره‌گر حزب‌بازی‌ها و جنگ‌هاست و با خود می‌گوید «این انقلاب به زودی سقوط می‌کند، امام خمینی فرار می‌کند و معلوم نیست کجا می‌رود؟»، جامعه جهانی می‌بیند کردستان، خوزستان و گنبد مقاومت می‌کنند و کودتا هم شکست می‌خورد اما باز فکر می‌کنند که با حمله عراق، کار این ملت تمام است.

صدام در ابتدای تجاوزش می‌گوید «در طول یک هفته ایران سقوط می‌کند»؛ عراق از سمت دزفول و سوسنگرد، خرمشهر و اهواز و ایلام وارد ایران می‌شود؛ در حقیقت نیروهای عراقی از مرز شلمچه تا پل نو، با سرعت 70 الی 80 کیلومتر وارد خاک ایران می‌شوند، وقتی به پل نو رسیدند، جهان‌آرا و مردم محکم ایستادگی می‌کنند؛ وقتی هم عراقی‌ها می‌خواهند از سوسنگرد و هویزه وارد ‌شوند، مردم سوسنگرد و هویزه و عرب زبانانی که صدام توقع داشت هلهله کنند و عراق را به داخل کشور بکشانند، اولین کسانی بودند که مقاومت ‌کردند؛ در دزفول در منطقه عین خوش و فکه هم درگیری‌های مردمی شروع می‌شود.

عراق که می‌‌خواست سه روزه خوزستان را بگیرد، 40 روز طول می‌کشد تا فقط نصف خوزستان را بگیرد؛ سه بار سوسنگرد، اشغال و دوباره بازپس‌گیری می‌شود؛ عراق به دروازه‌های اهواز می‌رسد اما به اهواز نمی‌رسد؛ به دروازه‌های دزفول می‌رسد ولی به دزفول نمی‌رسد. جامعه جهانی نگاه می‌کند و می‌بیند که بنا بود صدام سه روزه خوزستان را فتح کند، پس چه شد؟!

* پیشرفت ایران از 3 دهه اخیر

جامعه جهانی دید که عراق را چگونه از کشورمان بیرون راندیم و حتی بیش از 60 ـ 70 هزار عراقی را به اسارت درآوردیم. بعد از آن هم جامعه جهانی دیدند، کشورمان از لحاظ تسلیحاتی پیشرفت چشمگیری دارد؛ ایرانی که زمانی از مهندسان اتریشی و آلمانی استفاده می‌کرد، امروز چهارمین کشور دنیا در بحث مهندسی بتنی شده است؛ ایرانی که پزشکان پاکستانی و هندی طبیبانش بودند، امروز کشور ششم و هفتم ژنتیک دنیا شده است و در برخی از رشته‌های پزشکی رتبه اول و دوم جهان است.

* خیانت آل سعود و مبارک به مردم کشور خود

یک بار از یکی از سعودی‌ها پرسیدم «درآمد نفت شما چقدر است، جمعیت کشور شما چند نفر است؟ تا سرانه ملی از نفت را حساب کنیم» باهم حساب کردیم و دیدیم فقط 7درصد درآمد نفت، صرف کارهای کشور می‌شود. از او پرسیدم «پس این 93درصد چه می‌شود؟» او گفت «حتماً در جیب آل‌سعود می‌رود». یعنی این همه ساخت و ساز در حرمین شریفین، روی هم رفته با غیره می‌شود 7 درصد درآمد نفت عربستان. الان ببینید که چقدر از درآمد مصر در جیب «نامبارک» رفته است.

* انقلاب اسلامی الگویی برای جامعه جهانی

آنها دیدند این کشور از بین نرفت بلکه مقاومت کرد و کشور قدرتمندی شد؛ امروز جامعه جهانی مصر، لیبی، الجزایر، عمان، یمن، عربستان و سایر کشورها فیلم مستند 30 ساله انقلاب اسلامی‌ را می‌بینند.

استکبار جهانی در ادامه طرح عملیاتی در نوار غزه و چیدن شاخ و برگ ایران در کشورهای دیگر را مدنظر داشت؛ بنابراین 6 ماه محاصره کامل و یک سال و نیم محاصره محدوده در نوار غزه صورت گرفت؛ فرودگاه‌های اسرائیل هم در اختیار آمریکایی‌ها بود و همین طور تجهیزات و مهمات به اسرائیل می‌فرستادند. اسرائیل علیه نوار غزه حمله می‌کند و بنا به گفته «شیمون پرز» به «مبارک» قرار شده بود که ظرف 24 ساعت، نوار غزه را مثل یک لیوان آب سر بکشد.

این عملیات نزدیک به 40 روز طول کشید و اسرائیل هیچ غلطی نکرد؛ در سال 1967،حداقل 5 کشور سوریه، لیبی، الجزایر، مصر و عراق با فرماندهی جمال عبدالناصر می‌خواستند علیه اسرائیل اقدام کنند اما نتوانستند و اسرائیل آ‌نها را قلع و قمع کرد. همین ارتش اسرائیل با همان توانایی‌ها بلکه بیشتر، در مقابل دو تیپ در نوار غزه به دست و پا افتاد.

* فشارهای استکبار به انقلاب و آزادی‌خواهی موجب صدور انقلاب شد

حالا جامعه جهانی این صحنه را هم می‌بیند؛ هر یک از گروه‌های اجتماعی در کشورهای منطقه از خود می‌پرسند، آیا ما کمتر از لبنان و ایران هستیم؟! با فشارهایی که استکبار به انقلاب و آزادی‌خواهی آوردند، این فشارها موجب صدور انقلاب شد و مقاومت، خودبه‌خود نورافشانی کرده و ملت‌ها را بیدار کرد.

* مقاومت ایران و تأثیر آن بر پتانسیل الهی و مردمی کشورها

این مقاومت، یک سناریو 30 ساله‌ای بوده که پتانسیل الهی و مردمی این کشورها را بسیج کرده و پتانسیل‌ها را به فرآیندی رسانده که بگویند «ما چه چیز از اینها کمتر داریم، چقدر باید زیر استعمار شرق یا غرب باشیم، چرا نباید خودمان سرنوشت خودمان را تعیین کنیم». در واقع بیداری اسلامی در منطقه، متأثر از فشارهای استکبار جهانی اعم از شرق، غرب و میانه علیه انقلاب و روح مقاومت، غیرت، سلحشوری و پایمردی مردم ما بوده است.

* هزاره سوم، هزاره اجتناب‌ناپذیری است

مردم مصر آدم‌های فهیمی هستند، وقتی تاریخ مصر را مطالعه ‌کنیم، می‌بینیم تمدن بسیار عجیبی دارد؛ با توجه به فرمایش حضرت آقا، دیدیم که انقلاب اسلامی تا آمریکا و اروپا رفت و هزاره سوم، هزاره اجتناب‌ناپذیری است و این بیداری هر جایی را به هر طریقی دربرخواهد داشت. همین بیداری منطقه در پیش‌بینی‌های حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بوده و کشورهای دیگر هم به این نتیجه خواهند رسید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.